Este deja celebra la nivel mondial formula 3P pentru succesul unei afaceri in ceea ce priveste managementul calitatii, indiferent de domeniu – Process, People, Product/Sevices (adica Procesul / Procedurile, Personalul / Oamenii, Produsul/Serviciul).

Desigur, cheia succesului este ca produsul sau serviciul tau sa rezolve o nevoie a clientilor. Pentru a reusi asta in mod constant si la un raport bun investitii / profit, creeaza si perfectioneaza continuu procedurile prin care echipa ta sa ofere mereu clientilor acelasi nivel de satisfactie.

Cu alte cuvinte, trebuie sa ne asiguram ca:

  1. Avem un sistem operational functional, care integreaza toate elementele. Cream un flux de proceduri clare, logice, asadar procesul care trebuie indeplinit pentru atingerea obiectivelor.
  2. Personalul stie ce are de facut si chiar isi indeplineste atributiile (desigur, ne asiguram de asta prin functiile de training, motivare, control, specifice managementului)
  3. Produsul/serviciul – ceea ce oferim efectiv. Poate cea mai vizibila parte a afacerii, intrucat cu produsele / serviciile interactioneaza direct clientii, ca atare sunt sanse mari ca gradul de satisfactie in privinta acestora sa dicteze experienta cu brandul per ansamblu. Un motiv in plus sa ne concentram asupra valorii pe care o oferim efectiv, fara a compromite insa celelalte doua aspecte, Procesul si Personalul.

Oricare doua elemente am alege, fara al treilea nu exista echilibru:

  1. Daca se pune accent doar pe Proceduri si pe Personal (si mai putin pe Produs), rezulta birocratie si randament scazut, nu se ating obiectivele.
  2. Daca, in schimb, Procedurile lipsesc din ecuatia Personal si Produs, rezulta nesiguranta, haos si lipsa de inovatie.
  3. Daca avem Proceduri si Produs, dar Personalul nu este gestionat corespunzator, putem observa executarea robotica a sarcinilor, inovatie redusa si motivatie scazuta.
  4. Prin combinarea celor trei factori, Produs + Proceduri + Personal, se creeaza premisele perfecte pentru succes, un grad ridicat de inovatie, adaptabilitate, motivatie si responsabilitate.

In vreme ce modernizarea unor elemente din lant au permis automatizarea unor etape la nivel de proces, achizitiile se intampla mai usor in epoca digitala etc., unele aspecte raman neschimbate. De exemplu, utilizarea unor echipamente si consumabile de calitate, mai ales daca este vorba de consumabile medicale, fara de care este imposibil sa obtinem un rezultat pe masura. Iar cand vine vorba despre intretinerea curateniei, acestea sunt indispensabile in domenii precum cel sanitar, catering, alimentatie publica si HoReCa, industrial, farmaceutic etc.

Un alt sistem de management al calitatii, importat din Japonia, este Kaizen, care inseamna “imbunatatire” – mai exact, imbunatatire la toate nivelurile si functiile, de la directorul general pana la muncitorii de rand. Recunoscut drept filosofie de baza a societatii nipone si “secretul” dezvoltarii vertiginoase a Japoniei dupa Al Doilea Razboi Mondial, Kaizen a castigat apoi teren si in lumea occidentala si multe corporatii l-au implementat in strategia lor de afaceri pentru a-si imbunatati productivitatea si profitabilitatea pe o piata tot mai competitiva.

Voi cum asigurati un proces corect, coerent, relevant si eficient de management al calitatii? Ce principii folositi si cum le puneti in practica pentru a va imbunatati activitatea si a spori satisfactia clientilor?

Surse schite: https://www.sketchbubble.com/ si https://laconteconsulting.com/

Cum sa oferim clientilor produse si servicii de top. Regula 3P in managementul calitatii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *